Thursday 18 February 2016

DISKRIMINASI HIV

Assalamualaikum w.b..
hari nie 18/02/2016
4.14am....

bersyukur kehadrat illahi dapat mengizinkan saya untuk berkongsi sedikit tentang sedikit perkara... hari nie saya nak berkongsi sedikit tentang sambung pelajaran di salah sebuah universiti di malaysia.. okey.. saya merupakan salah seorang yang sudah hampir graduate daripada salah satu universiti di malaysia nie.. bulan 12 nie saya akan bergraduasi.. dipendekan cerita... saya dapat keputusan yang agak cemerlang pada akhir sem dan cgpa ada masa tu melayakan saya untuk sambung pelajaran yang lebih tinggi.... iaitu pelejaran ke peringkat sarjana (master)... 

saya dengan gembiranya melayari laman sesawang setiap universiti di malaysia nie,,, tengok pada cost sambung belajar and also the rules and regulation sebelum sambung belajar... ada saya masuk dalam satu laman sesawang satu univiersti di johor... universiti awam.. x perlu mention nama universiti... isi-isi form nak sambung.. ada kene stated kan sakit.. HIV HEPETATIS B,C.. does not allowed to register... whatttttt

diskriminasi sangat kan,,,, apa masaalahnya kalau nak sambung belajar kalau ada hiv hepetatis b and c,,, ada masalah ke... bukannye kalau ambil pelajar yang ada sakit nie mereka akan menyebarkan sakit dengan mudah... sangat cetek pemikiran mereka.. apa salah orang2 yang sakit mcm nie.. setiap orang boleh berubah ke arah yang lebih baik kan.. pelacur pon boleh masuk syurga kan.. ada kisah di zaman rasullah kan... saya sangat2 tidak berpuas hati dengan pemikiran di univeriti di situ.. harap sangat2 JANGAN TERLALU DISKRIMINASI SANGAT DENGAN PESAKIT HIV.......meraka pon mahu hidup dengan lebih selesa... mereka ada hak.....

okey sampai di sini sahaja penceritaan saya


maaf terlalu emotional sangat pagi2 nie...



Okey sebarang pertanyaan boleh terus email dekat saya ye… kita berkongsi pendapat… dan cara penyelesainyanya..







Yang ikhlas : hamba Allah
budakkampung

No comments:

Post a Comment